Nowości
  • FiQs 14.0 już jest!

    2013-02-25

    Nasz flagowy, podstawowy produkt w kolejnej, nowej wersji! Opcje 1xWAN, 2xWAN i 4xWAN. Wysoka wydajność, ogromne możliwości konfiguracji, przejrzysty panel administracyjny, szczegółowa instrukcja, automatyczny backup konfiguracji. Brak ograniczeń ilości klientów i interfejsów LAN...

  • BEZPŁATNE SZKOLENIA

    2013-02-24

    Zapisz się na darmowy kurs dla administratorów. Podstawowa, praktyczna wiedza wraz z przykładami zastosowań w Twojej skrzynce pocztowej. Zarejestruj się teraz i dołącz do licznego grona naszych studentów!

Baza wiedzy
Dowiedz się więcej
Firewall & QoS v 14.0

Firewall & Qos v 10.0

Firewall & QoS v 14.0
W przyjaznej formie dostarczamy wszystko, co niezbędne do prawidłowego podziału łącza internetowego, logowania ruchu i monitorowania aktywności użytkowników w Twojej sieci.
Referencje

FAQ i ciekawe, darmowe porady

jesteś na stronie: intrux.pl > Porady

prekonfiguracja.jpg (900×680)Poniżej przedstawiamy kilka odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania techniczne przez użytkowników naszych systemów. Jeśli nie znajdziecie Państwo tutaj odpowiedzi na swoje pytanie, bądź wskazówki, jak rozwiązać dany problem - prosimy śmiało do nas napisać. Bezpłatne wsparcie techniczne dla Państwa realizowane jest za pośrednictwem poczty elektronicznej. Zachęcamy również do zapisania się na bezpłatne szkolenie pn. "Wybrane elementy zasad bezpieczeństwa, obsługi i administracji sieci w środowisku systemów Linux - wiedza praktyczna, ciekawa i... tajemna!" Zapisz się na listę naszych studentów, by otrzymywać co 2 dni kolejną, ciekawą lekcję do swojej skrzynki pocztowej.

    Chciałem uruchomić kolejny serwer. Co należy zrobić?

    Należy standardowo zainstalować oprogramowanie z tego samego nośnika. Rejestrację kopii należy wykonać analogicznie, jak za pierwszym razem (i należy użyć tego samego nr nośnika). Opłata za kolejny serwer zależna jest od posiadanej wersji. Aktualne ceny znajdują się w naszym sklepie. Więcej informacji znajdziecie Państwo w instrukcji dostępnej po zakupie systemu. Zachęcamy też do kontaktu via e-mail.

    Czy system obsługuje vlany?

    Tak, oczywiście! To bardzo łatwe. Należy utworzyć plik na bazie pliku /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-eth0 lecz o nazwie np. ifcfg-eth0.20 (w tym samym katalogu) z odpowiednią zawartością (czyli zmienna DEVICE="eth0.20") i oczywiście z ustalonym adresem w zmiennej IPADDR. Czyli jako root z konsoli wykonujemy polecenia:
    cd /etc/sysconfig/interfaces
    cp ifcfg-eth0 ifcfg-eth0.20
    mcedit ifcfg-eth0.20
    Edycja zmiennych DEVICE i IPADDR, dopisanie nowego wiersza u dołu o treści:
    VLAN=yes
    zapisanie zmian, wyjście z edytora, a następnie restart:
    service network restart (lub: /etc/intrux/restart-net)
    Po czym już poleceniem ifconfig lub ip a możemy zobaczyć podniesiony interfejs vlan eth0.20
    Uwaga - należy także pamiętać, by do zmiennej LAN_LIST w /etc/intrux/main.cfg (lub do pliku lan_list.cfg) dodać tą nową sieć (można to zrobić także z poziomu panelu www).

    Jak przenieść listę klientów z poprzedniej wersji?

    Wszystko jest oczywiście w instrukcji. Lista klientów (plik /etc/intrux/client.cfg), aż od bardzo starej wersji 6.0 moze być przeniesiony do systemu z wersją 7.0, 8.0, 9.0, 10.0, 11.0, 12.0 i 14.0 bez żadnych obaw! Nowy system po pierwszym restarcie sam dopisze sobie dodatkowe kolumny.
    Z wersji od 7.0 do kolejnych można importować klientów także poprzez backup ustawień w panelu administracyjnym poprzez www. Sposób postępowania jest następujący:

    Krok 1 - w panelu serwera wyeksportuj kopię ustawień (backup) na dysk swojego komputera.
    Krok 2 - uruchom serwer z nową wersją, wykonaj konfigurację intrux-netset oraz (gdy serwer ma już dostęp do internetu) - wykonaj: intrux-update.
    Krok 3 - zaloguj się ze swojego komputera klienckiego do panelu nowego serwera i zaimportuj wcześniej zapisany plik (backup ze starego serwera).

    System poinformuje, iz przyjął tylko plik client.cfg. Gotowe!

    Nie działa serwer DHCP...

    Gdy serwer dhcpd nagle przestanie przydzielac adresy ip (i log restartu zawiera informuje o błędzie podczas restartu) - sprawdż najpierw, czy nie powtórzyłeś nazwy hosta dodając nowego klienta? To najczęściej popełniany błąd - np. na liście mamy już ip 192.168.22.3 z nazwą hosta JanKowalski i dopiszemy nowego klienta (który nazywa się identycznie). Należy pamietać, by nazwać go np. JanKowalski_2. Gdy jednak mamy problem ze znalezieniem błędu - sam serwer dhcpd wskaże nam miejsce (nr wiersza w pliku dhcpd.conf), w którym jest błąd. Należy wydać z konsoli jako root polecenie:
    service dhcpd checkconfig
    lub w nowszych wersjach:
    service dhcpd configtest

    ...i już zazwyczaj wiemy co trzeba poprawić na liście klientów. A jeśli jednak ww. polecenie nic nie wyświetli (poza wynikiem "PROBLEMY") - należy zajrzeć do pliku /var/log/daemon, np. poleceniem:
    tail -n100 /var/log/daemon
    i szukamy wpisu typu: dhcpd: ...dhcpd.conf line 123: host JanKowalski: already exists lub innego wskazania przyczyny problemu.

    Ostatecznie zawsze można podesłać dane dostępowe do serwera, to jak zawsze pomożemy zdalnie.

    Zmieniłem serwer lub jego element na inny i po uruchomieniu widzę informację o nieprawidłowej weryfikacji kopii. Co robić w takiej sytuacji?

    Oprogramowanie podczas błędu weryfikacji standardowo zredukuje swoją funkcjonalność do wersji startowej. Wyświetli też stosowną informację. Następnie należy wykonać restart, po czym ponowić rejestrację zgodnie z instrukcją. Jednocześnie należy w polu uwagi w formularzu rejestracyjnym umieścić informację, z jakiego powodu została wykonana ponowna rejestracja. Oczywiście w takich przypadkach nowy kod rejestracyjny jest dla Państwa routera generowany lub wyświetlany automatycznie na stronie www naszego serwera rejestracji - bezpłatnie.

    W wersji startowej oprogramowania podstawowa funkcjonalność serwera i routera jest spełniona - nie działa tylko kilka atrakcyjnych funkcji. Więcej informacji znajdziecie Państwo w instrukcji oprogramowania.

  • Dodaj link do:
  • facebook.com
Subskrypcja
Dodaj swój adres do newslettera

Adres stopka

logo stopka

Przedsiębiorstwo Informatyczne INTRUX

Szydłowo 86

64-930 Szydłowo

woj. wielkopolskie

Copyright © 2003-2019 INTRUX, E-MAIL: INTRUX@INTRUX.PL, INFOLINIA: 507 80 86 86